Wil je de kern van ons pedagogisch project in tekstvorm lezen? Klik hier.
Onze visie
Pedagogisch project
Kwalitatief sterk onderwijs ...
- Een gedreven team dat elk kind begeleidt, stimuleert en inspireert
- Zin in leren, zin in leven! (ZILL)
- Krachtige, digitale leeromgeving
- Deelname aan de kangoeroewedstrijd
- Duidelijke klas- en schoolafspraken
... met begeleiding op maat ...
- Aandacht voor gelijke onderwijskansen
- Zorgcoördinator per graad; zorgleerkracht per leerjaar
- Leerlingbegeleider
- Kindcontacten
- Samenwerking met CLB Waas & Dender en leersteuncentrum De Accolade
... in een warme sfeer ...
- Familiale omgang
- Aandacht voor het welbevinden
- Oog voor talent, verscheidenheid en differentiatie
- Openheid en contactbereidheid
-
Kinder- & ouderraad
... met cultuur "in de muur" ...
- 2-maandelijks bezoek aan de bib
- Auteurslezingen, voorleesweek, kwartierlezen, poëzieweek, …
- Toneel- & filmvoorstellingen
-
Bezoek aan musea
- Workshops SteM
... en sport "op je bord" ...
- Wekelijkse zwem- & turnlessen
- Gevarieerde sportdagen
- Ontspanningsaanbod tijdens middagpauze
- MOEV op woensdagmiddag
- Outdoor education & bewegingstussendoortjes
… met een schoolinfrastructuur voor onze toekomst!
Daar bouwen we aan!
Visie op zorg
Een brede ontwikkeling nastreven
We willen als school zorgzaam omgaan met onze leerlingen en investeren heel wat uren in de opbouw van een evenwichtig zorgbeleid. Het hele team, ondersteund door het zorgteam, wil op deze manier werken aan de gelijke onderwijskansen van onze leerlingen. We kiezen voor één zorgleerkracht per leerjaar. De coördinatie van het zorgbeleid gebeurt door de zorgcoördinator. Omdat elk kind verschillend is, heeft het ook het recht om verschillend behandeld te worden. Leerkracht en zorgleerkracht delen de zorg om kinderen en creëren zo extra kansen voor ieder van hen. We zien elk kind als een rijk individu, met talenten en noden. Als school gaan we het engagement aan om extra zorg te besteden aan “al onze leerlingen”. Dit betekent dat wij oog hebben voor:
- de cognitieve prestaties
- de sociaal-emotionele
- de psychomotorische ontwikkeling van elk kind
-
preventief of remediërend te werken
-
redelijke aanpassingen in te voeren
-
het werken in (klasoverschrijdende) niveaugroepen voor bepaalde vakken of vakonderdelen
-
het ter beschikking stellen van hulpmiddelen om bv. de concentratie te verhogen
-
persoonlijke trajecten uit te werken
-
het aanbieden van uitbreidings- en verdiepingsopdrachten
-
het stimuleren (zelfs verplichten) van zelfstandig werk
-
…